Skolesundhedsplejerske

Skolesundhedsplejen på Sortebakkeskolen:

Kontaktperson sundhedsplejerske Janne Blankholm Hjorth

Mail: jbhj@rebild.dk eller på forældreintra

Telefon direkte nr. 2964 4520

• I 0. kl. bliver børnene inviteret sammen med forældre til screening (højde, vægt, syn, hørelse og farvesynstest) og snak om sundhed og trivsel.
  • I 1 kl. er der opfølgning på screening og børnene bliver målt og vejet.
  • I 3 kl. tilbyder jeg undervisning i klassen, med emner om sundhed og trivsel. ”hvordan passer man på sig selv”.
  • I 4 kl. undervisning/snak med pigerne omkring menstruation, og de ændringer der sker mentalt i den alder og i gruppen.
  • I 5 kl. tilbyder jeg undervisning i klassen om pubertet.
  • I 6 kl. ses børnene individuelt til screening og snak om sundhed og trivsel.
  • I 8 kl. ses børnene til udskolingsundersøgelse med screening og snak om sundhed, trivsel, fremtid.
  • I 8. eller 9. kl. er der tilbud om seksualundervisning.

Udover de faste tilbud er der altid mulighed for, at forældre og børn kan få en snak med mig.

I er altid velkommen til at bruge min faglighed til at sparre med i forhold til jeres børn.